tisdag 30 juli 2013

Mina pojkar

Imorgon är det dags för mina pojkar att springa Kalmarmilen. 
Eller, stora E springer barnens motsvarighet, Lilla Kalmarmilen, knatteklassen :-)
Den är 1,2 kilometer lång och när han fick höra att bästa kompisen skulle springa så ville ju inte han vara sämre. Det ligger ju en medalj i potten till alla som deltar ;-)
Som tur är startar de inte samtidigt, stora E vid 15 och H vid 19, vill ju se båda målgångarna! Ska ta med mig lilla E så vi kan heja fram båda grabbarna ❤. 


Idag har jag försökt att ge mig på att göra jordgubbssylt med lite hallon och smultron från mina föräldrars trädgård. Spetsad med vaniljstång och Ben Riach whisky!
Jag gjorde jordgubbssylt med whisky förra året och den blev så bra! 
Men som alltid när jag är i farten så kan jag aldrig följa ett recept. Det är ju bra ibland och hade varit ännu bättre när man då råkar lyckas som jag gjorde förra året så man kunde upprepa succén. 
Så nu har jag ju fått gå på måfå och ta på en höft igen. Och har jag lärt mig från förra året? 
Nej, så klart inte! Nu vet jag inte om den blir bra än, men om den blir det så står jag där igen, utan att veta hur jag gjorde. 

Jag fick en så underbart smarrig hallonmarmelad av grannarna. De är så söta och kommer ofta med sånt och egenplockade bär från deras lantställe. 
Samtidigt som vi fick den passade mannen på att säga att den whisky-jordgubbssylten jag gjorde förra året var så god. Han hade velat ha receptet, men ja, det gick ju tyvärr inte...
Så nu tänkte jag istället ge honom lite till! :-)
Hoppas bara den blir god igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar