torsdag 16 maj 2013

Vad jag roar mig med när barnen sover

Ja, vad gör man när barnen sover och maken är iväg och kollar på hockey?

Det här till exempel. Om ni inte ser vad det föreställer så ska jag genast upplysa er ;-)
Detta är jag, grävandes i gräsmattan. 
Varför då detta muppiga tilltag undrar ni? Jo, det är förberedelser till att bygga ut vår altan lite. 
Vi ska bygga ihop vår med grannens och på så sätt få mer utrymme, som det är nu har vi en plätt som varit gräsbelagd där vi gärna vill ha vår ute-soffa då det är vårt varmaste hörn. 
Grannen gjorde sin sida idag, men H är ju hemma själv om dagarna så han har inte kunnat göra något. När jag kom hem idag så stod grannen och började på vår sida också. Fick lite dåligt samvete så ut som ett jehu sprang jag när barnen somnat. Grannen kom ut och sa att han kan ta det imorgon och det är ju super-snällt, men han ska ju inte behöva göra allt jobb!
Så nu har jag fyllt två skottkärror och känner mig rätt nöjd.
När jag gick in var det dessutom nästan mörkt swå det var på tiden ;-)


I mörkret skymtar en skottkärra!

Fick även årets första myggbett, tjihoooo, betyder det att det är sommar?
Det var faktiskt riktigt skönt ute idag och jag stod i bara tröjan och arbetade. 
Ja, nu ska ni inte få några idéer och hemska bilder framför er, jag menar att jag inte behövde någon jacka! Naturligtvis hade jag byxor! :-D Ha, ha!!!

Natti natti på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar