söndag 12 maj 2013

Ute-dag!

Idag har vi haft en riktig ute-dag. Så härligt!!!
Först var vi här hemma och stora E lekte med kompisar hela tiden :-)
Mysigt!
Jag och lilla E lullade runt och hade det fint vi också!
Det blev frukt-mellis på altanen. 
Tidigare hade jag och H fått upp en söt liten utemöbel till barnen som vi köpte i slutet på förra säsongen men aldrig hann få upp. 
Det är som en picknick-bänk med ett litet parasoll. 

Sedan bar det iväg till fotbolls-förfest för H och vi andra fortsatte ha det bra i solen!
Kändes som en bonus-dag då det inte skulle bli så här fint väder enligt prognosen. 
Härligt att det är åt det hållet ibland!

Efter lite lunch, och en stunds lekande till för stora E, blev det en tur till barnens mormor och morfar på middag och sedan fika. 
Vi hann med att vara ute också.
Fikat blev min ooey gooey kaka. 
Ikväll har det blivit promenad och sedan träning här hemma!
Ändå händer det ingenting på bågen. 
Jag undrar just hur länge jag kommer hålla om det ska fortsätta gå så här slött...
Hur gick det i fotbollen undrar ni naturligtvis?! ;-)
2-1 till Kalmar FF mot AIK! 
Nice med en hemma-seger på GFA och H var glad och trött i halsen när han kom hem! :-)

Nu, slö-tittande på Sagan om Ringen, snart sova så där härligt som man gör efter en hel dag ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar