fredag 10 maj 2013

Helg igen!

Jag bara älskar kort-veckor!
Jobbat idag, men det har inte varit alldeles för påfrestande när man vet att det är en dag och sedan är det ledigt igen! :-)
Dagens projekt, eller snarare, kvällens projekt, har varit "ooey gooey" kaka. Har snubblat över det när jag har skannat internet i sökandet efter nya spännande mumsigheter. 
Och detta låter onekligen spännande, farligt, galet spännande. 
Hör på den här:
Brownie-botten
Marshmallows
Dulce de leche
Choklad-ganache

Jag tror jag dog och hamnat i kak-himlen!!!
Visserligen ska jag lugna mig lite, jag har ju faktiskt inte provat än, men är det ens möjligt att det inte blir gott med de ingredienserna?
Jo, det är ju mig vi pratat om. Jag kan misslyckas med allt!
Kan komma på ett moment som kan gå fel, brownie-botten. Den kan vara över eller underbakad.
Vi får helt enkelt vänta och se till imorgon ;-)
Till dess kommer ett par bilder på processen :-)
Bilder på den uppskurna kakan imorgon, nu är den fortfarande varm. 
Men, hu, vad sugen jag är på att skära upp den och hugga in på en stoooor bit :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar