tisdag 14 maj 2013

God kväll!

Ja, här händer det inte mycket...
Tränat på för fullt, till och med mer än "mitt schema"!

Igår när jag cyklade hem mötte jag en huggorm som låg och jäste i solen, inte varje dag man ser en, tur jag inte cyklade på den!

Jag tror jag har glömt att redovisa ett av mina bakverk ;-)
Jag utgick från ett recept på en småkaka med mintchoklad i, från "sju sorters kakor". Kommer inte på vad den heter nu och lilla E har suttit och bläddrat i den och nu hittar jag den inte. 
Sötnosen, hon gillar att sitta och bläddra bland kakorna och låtsas-äta. ❤
I allafall, jag smällde i lite choklad-marsipan som jag hade liggande, sedan när de var färdiggräddade tryckte jag i Dumle som jag hade över sedan jag gjorde Dumle-grottorna. 
De blev väl inte de allra godaste jag gjort men de är ätbara och fyller sitt syfte. 
Jag har börjat försöka fylla frysen med fika som man kan ha att plocka fram nu i vår och särskilt till sommaren. 
Så man alltid har något att ta till kaffet, som det ska vara på sommaren. :-)
Däremot går det lite sådär med att hålla frysen fylld, en viss H smyger och nallar från frysen när han går här hemma och har det bra på sin föräldraledighet med lilla E.

Det var tur jag hade Dumle kvar, för de var bra tradiga utan!
Filmen lades dit när de precis tagits ur ugnen, så de smälte sådär lagom mycket. 

Ja, hu, så fort det går, H:s föräldraledighet är slut efter sommaren och lilla E ska börja dagis till hösten. Lilla räkan, hon växer så det knakar och är inte min lilla bebis längre,  även om jag alltid kommer kalla henne det ;-)
Ja, stora E också för den delen, han ska flytta över till skolan och förskoleklass till hösten. Och man ser knappt röken av honom här hemma längre, leker alltid med kompisar.
Han kommer också alltid vara min lilla bebis, även om han snart kommer tycka att jag är det mest pinsamma som gått i ett par skor! ;-)

Lilla E fick en väldans hög feber igår, tror det är en kindtand på gång, hon vaknade ungefär när vi skulle gå och lägga oss och var helt otröstlig. :-(
För att göra saken ännu värre trillade hon ur sängen senare på natten när hon väl somnat om. Det gick som tur var bra men snacka om otur, lilla stumpan ❤
Som tur är har hon varit bättre idag, det är ju det bra-iga med att det är tänderna. Det går över rätt fort!

Nu är det läggdags! Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar