måndag 27 maj 2013

Det här blir nog långt... ;-)

I onsdags var det dags för stora E att ta ny lagbild med fotbollslaget.
Han spelar ju i Kalmar FF så vi var iväg till GFA hela familjen. 
Det är inte helt lätt att få ett helt gäng 5-6 åringar att stå still för fotografering, eloge till fotografen!
 
Taskig kvalitet, men här står de ändå hyfsat fint grabbarna! ;-)

Lilla E tyckte det var super-kul att fnatta runt på planen och vid ett tillfälle höll hon på att knata rakt in i lagbilden när jag för en kort sekund inte hade henne inom räckhåll!

Lilla E har börjat intressera sig för tv nu...
Som tur var gillar hon mysiga filmer, som Alfons och Lilla Spöket Laban.

Här har vi henne framför en Laban-film ❤
 
 
I torsdags var det dagen D. Dagen då Kalmar FF mötte Öster!
Dagen till ära hade jag tagit semester så att det blev lite tid med lilla E också eftersom vi skulle vara iväg på eftermiddagen/kvällen jag och stora E.
Men först var jag och stora E på simskola. Det har varit H som tagit honom dit innan så det var första gången jag var med och det var härligt att se honom plumsa runt i vattnet!
Lilla E fick vara hos farmor och busa istället eftersom H redan gett sig iväg på upptakts-träff inför fotbollen.
 
Stora E hoppar "bomben" ner i stora bassängen.
 
Sedan fick vi en stund tillsammans alla tre, mat blev vi serverade hemma hos farmor, lyx!
Åkte hem och fixade iordning lite och sedan kom mormor och tog hand om lilla E och hennes nattning (det gick kanon!) och så åkte jag och stora E iväg till arenan.
Vi hann precis till match-start. Och vilken stämning det var. Stora E var så lycklig och det viftades med flaggan, som låg utplacerad på stolen, hej vilt!
Han sa till mig under matchen att han var sååå glad! Lilla plutten, det syntes på honom att han njöt och han var helt inne i matchen större delen av tiden.
Vann vi, jajamen, 3-1 blev det, även om det blev lite onödigt spännande på slutet när det stod 2-1 till FF och Öster hade skott i ribban. Som tur var satte McDonald 3:an i 90:e minuten och j-klar vilket ös det blev då. Kändes som att hela arenan kokade över i ett vilt firande.
11.000 på plats och det är ju så det ska vara i ett derby! Härligt!


Vi stannade kvar en stund och tackade spelarna som gick runt och sedan blev det att sitta i kö för att komma ut! Men det var det värt!
 
I går var det Mors Dag och jag fick härlig frukost och flagga på frukostbordet! ♥
 
Sedan bar det av att fira min mamma och barnens mormor med kaka, tårta, blommor och liten present.
 
Tyvärr var barnens farfar sjuk, annars hade vi fortsatt turnén dit. Men vi svängde in en snabbis och lämnade över liten fika och blommor och present där med :-)
 
Hoppas ni haft en fin helg trots risigt väder!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar