onsdag 22 maj 2013

Här var det minsann blogg-torka!

Ja, jag blev ju lite sur häromdagen när jag typ nästan skrivit färdigt ett lååångt inlägg  (på mobilen) och så hade jag dålig koll så mobilen laddade ur för det var helt tomt på batteri. Sparar appen inlägget? Nej, naturligtvis inte!

Kom knappt ihåg vad jag skrev om, men förmodligen var det något om altanbygge och så hann jag slänga ihop några muffins så det kanske var det...

H och grannen gjorde i helgen gemensam sak och började bygga ihop våra altaner. Vi har varsin hörna som varit en gräsplätt, men som är trädgårdens bästa ställe om man vill lapa sol! Därför tyckte vi att det vore trevligt om altanen förlängdes så att man kan möblera där också. De passade även på att förlänga den nybyggda altanerna en bit utåt, vilket ger oss sol en lite längre stund på eftermiddagen. 
Nu är det bara finlir kvar, ska bli så skönt när vi kan börja möblera ock köpa utemöbler. Vi har en konstrotting-soffa sedan tidigare men vi vill kunna sitta ute och äta också ;-)

Under tiden lyckades jag av någon konstig anledning att baka muffins. 
Lilla E har sista tiden varit, vad ska jag säga, inte så glad och tillfreds som hon brukar. Jag hoppas att det är trotsåldern som satt igång och att det inte är så att hon fått både mitt och H:s envisaste humör!
Så fort hon inte får som hon vill eller något litet går emot henne så har hon blivit helt tokig och bara skriker rakt ut, läääänge, om hon inte får som hon vill. Vilket hon har fått ibland...

Tillbaka till muffinsen, lyckades få till dem trots tjurig lilla E. Vanilj och fläder-muffins blev det, tyvärr blev inte flädern den hit jag hoppats på. Använde fläder-essence. Hade inte i så mycket så de gick att trycka ner ändå ;-)
Tror dock att essensen kan göra sig riktigt bra i hemgjord glass! :-)

Idag har lilla E varit bättre med humöret, hoppas det håller i sig! ❤

Imorgon är det en stor händelse här i stan. Fotboll, Öster kommer på besök, med andra ord derby och GFA verkar bli utsålt!
H ska naturligtvis gå, men det blir med killkompisarna. Mamma ska komma hit och natta lilla E så jag och stora E kan komma iväg och se matchen! Så roligt, hoppas på härlig stämning och vinst!

Ja, just det, på tal om vinst, i söndags kollade vi när tre kronor tog Vm-guld. Stora E fick vara uppe och han var super-glad och hejade fram dem och var så lycklig när de vann! (Och förmodligen för att han fick vara uppe sent också!)

Jag avslutar med bilder på strösselmuffinsen med smak av vanilj/fläder!

God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar