tisdag 4 juni 2013

Födelsedags-tårta och lite annat smått och gott!

Ja, jäkla vad här bakas!

H fyllde år i helgen och då hade vi kalas med våra föräldrar. 
Stora E hade hjälpt mig lite med tårtan, mest moraliskt stöd ;-) och när vi pysslade med den på lördag-förmiddagen och nästan var färdiga så kunde han inte hålla sig längre, så H fick se tårtan i förväg. 
Tror han blev riktigt nöjd och mycket överraskad! :-)

Det blev en arena-tårta med vit choklad skal och fyllning av vit chokladmousse, björnbärsmousse samt choklad-tårtbotten. 

Stora E visar vart Berisha står! :-)

Nu är arenan demolerad! :-D

Dessutom hade jag gjort vanilj/socker-kringlor.
Rysligt goda om jag får säga det själv ( men inte så vackra direkt) och det har slunkit ner alldeles för många med tanke på att det är meningen jag ska banta!
Och så har det blivit melon-biskvier som även de är så goda att jag nästan gråter en liten skvätt.

Har gjort en omgång till idag för de som var till kalaset är förstås redan slut!

Ska se om jag hinner färdigt så jag kan ta med till mina två med-bantare på jobbet! :-D

Efter kalasandet var vi helt färdiga, så det har inte blivit så mycket annat gjort i helgen, förutom lek, pulande i trädgården och målning av plank. 
Ja, det höll på att sluta i katastrof eftersom de efter vi målat planket lite oplanerat började regna. Ut for vi som jehun i ösregnet och satte upp ett parasoll. Som tur var hjälpte det och färgen klarade sig då den hunnit torka till tillräckligt innan det började vräka ner!

Lilla E har upptäckt att det är kul att leka med vatten med skålar, bunkar, glas och allt som kan finnas till hands.
Just här leker hon med vattnet vid utemöblerna men jag hoppas de får vara ifred nu. 
Hittade nämligen ett lekbord som kan användas till sand och vatten till henne så det har hon roat sig med långa stunder nu. 
Jo, och så har hon blivit hockey-spelare...
Hon och stora E sprang runt och härjade här inne i söndags, lilla E med nappen i munnen och så ramlar hon!
Halva framtanden är "no more" och som hon tjöt! Som tur var verkar det som att det bara var just tanden som tog skada och inget under, det började inte blöda. 
H var med henne till tandläkaren och kollade och de ska på återkontroll om en månad för att följa upp. 
Lilla tösen! Hon var först inte alls samarbetsvillig så storebror fick rycka in och satte sig i tandläkar-stilen och visade hur man skulle göra och då hoppade hon snällt upp och gapade!
Fina storebror, vilken hjälte! ❤

Ja, händelserika dagar vi har haft!

Nu sooova!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar