torsdag 13 juni 2013

Kringlor, kringlor, kringlor!

Ja, jag har fullständigt snöat in på dessa mumsigheter!
Idag blev det en omgång till, medan maten puttrade på spisen. 

De ser verkligen inte mycket ut för världen, men de är desto godare. Farligt goda, jag går och norpar en så fort jag är  i köket!

Idag var det stora E:s sista dag på förskolan. Till hösten bär det av till skolan och förskoleklassen. 
Mina fining! Vi brukar alltid ge en simmar-present när sommarlovet börjar. 
Det fick bli en lego-grej och ett nytt fotbollsmål eftersom det ena gått sönder i nätet. (Det kostade lika mycket att köpa nytt nät som att få ett helt nytt mål!)

Min underbara kollega räddade dagen för oss idag. 
Torsdagar är simning och fotbolls-dag för stora E. Men av någon anledning så har vi varit "duktiga" på att komma på det lite väl sent... Idag var det ju lite annat i vägen, sista förskoledagen och så lämnades bilen in för reparation idag. Vilket resulterar att när H kommer på att det är dags att bege sig inom en halvtimme (jag har total-missat det!) så har vi ingen bil, inte klar på verkstan än. Jag får låna kollegans bil och hämtar upp stora E hemma och skyndar tillbaka till simhallen. Sedan får vi hämta upp henne på jobbet och åker hem till oss och sedan får hon skjutsa stora E och H till verkstan för att hämta bilen och så åker de till fotbollsträningen. 
P.g.a allt detta kom hon hem senare till sin lille pojk, jag hoppas de fick en mysig stund tillsammans på kvällen i allafall! 
Är så tacksam för hjälpen! ❤

Nu kika efter bilar igen. Har haft lite paus att de vi varit intresserade av sålts precis innan vi ringt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar