torsdag 20 juni 2013

Prickarna anfaller!

Min lille plutt, stora E har nu super-mycket vattkoppor och det kliar som attan på honom. Fick medicin utskriven till honom för att lindra klådan och har bullat upp med lite allt möjligt som kan göra det bättre för honom. 
Hoppas han får sova vettigt i natt!
Inga prickar på lilla E än...
Själv passar jag på att ta lite kvalitetstid ute på altanen med ett glas bubbligt rosé och två skumbananer samtidigt som jag sniffar och tittar på en underbart fin bukett min älskade mamsen kom med idag. Blandbukett med vildvuxna blommor från Öland och blommor från deras trädgård!
Ikväll är jag nämligen fotbolls-änka då H är iväg i Mjällby och hejar fram våra röda bröder!

Imorgon blir det stilla midsommarfirande här hemma, eftersom stora E har vattkoppor tar vi oss ingenstans. 
Har lyxat till det och beställt midsommar-tallrik från Kallskänken här i stan. 
Mumsigt och underbart att slippa tänka på det så vi kan lägga allt fokus på barnen och pyssla om stora E lite extra!
Svärmor, svärfar och svägerskan kommer hit och äter också, om inte stora E är för risig. Mormor och morfar tittar kanske förbi en stund de med!
Så det blir lite mys i allafall! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar