tisdag 4 september 2012

Bröllopscupcakesen

Ja, då har man satt igång då...
Det blev lite struligt med det hela, beställde muffinsformar som jag hade tänkt skulle komma i fredags, men det gjorde de inte, så jag som hade tänkt baka hela helgen fick lite halvpanik.
Som tur var lyckades jag på något sätt googla mig till att man kan frysa muffinssmeten så jag gjorde all smet och frös in i påsar så nu kan jag bara plocka fram de några timmar innan jag ska baka! Himla bra!
Igår kom iallafall sakerna jag beställt, så jag ställde mig och gjorde 70 stycken marsipanblommor med en finurlig grej, en form jag lade in en bit marsipan i så tryckte man till och det blev en kalasfin blomma.
Pju, det tog ett tag, men nu är det gjort. Idag ska jag försöka dekorera dem med ätbar pulverfärg som jag också köpt. Hoppas jag får till det så jag inte förstör alla blommor jag stått och kämpat med! :-o
Nu har jag bara bild på blommorna men ska försöka att få till lite fler bilder när jag börjar bli lite mer klar med cuppisarna!

Äggkartong kan vara bra till mycket! :-)
Jag har ju börjat jobba också, började igår...
Så nu är lilla E hemma med sin pappa och stora E också för den delen när han inte är på förskolan.
Som jag längtade igår när jag var på jobbet! När jag skulle gå ur bilen på morgonen så var jag tvungen att sitta kvar en stund innan jag gick in, det tog emot lite ;-)

Nu dags att jobba, ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar