onsdag 12 september 2012

Bröllops-cuppisarna

70 bröllops-cuppisar är levererade och jag lever fortfarande! :-D

Lördagen gick i ett och som tur var flydde mannen och barnen fältet hem till farmor och farfar.
Min mamma var gullig och kom runt och hjälpte mig. Hon fick åka och handla lite för naturligtvis så behövde jag mer smör och lite annat...

Jag har fått feedback och den var strålande! Blev så glad att de gillade mina cuppisar både till utseende och smak.
Men jag kan avslöja att jag själv var väldigt less på dem när det började närma sig slutet, ville inte ens smaka på dem! Och då är det illa kan jag meddela ;-)
Trodde att jag inte skulle vilja baka förrän till jul eller något, men faktiskt började jag redan känna mig lite sugen igår kväll, men jag bestämde mig för att ta en kväll på soffan istället.
Och det här med att baka på uppdrag var inte så dumt och jag skulle verkligen kunna tänka mig att göra det igen. Däremot var det kanske lite övermod att ge sig på 70 cuppisar till ett bröllop...

Det gick ju som sagt i ett och typiskt nog glömde jag att ta bilder på de små liven ;-)
Som tur var känner jag brudens moster så hon fixade lite bilder till mig.
Så... Här är dem :-)

 Tårtan har jag inte gjort... Men börjar bli lite sugen på att ge mig på det också!


Det enda jag var lite besviken över att jag inte fick till var att jag hade köpt silvriga band som jag hade tänkt knyta dit på cuppis-formarna. Men det gick verkligen inte, det bara halkade av så det var bara att överge den idén, vilket gjorde mig lite besviken då jag såg hur fint det hade blivit. Men överlag, supernöjd! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar