fredag 14 september 2012

aye caramba!

Hej kom och hjälp mig!
Igår fick jag för mig att jag skulle cykla till jobbet, en liten tur på 5,5 kilometer.
Jag är grymt otränad, eller totalt för att vara helt ärlig, så jag förstod att det skulle bli jobbigt.
Däcken var lite halvfulla och jag tyckte det var lite segt i början men tänkte att det beror nog bara på att jag är otränad. Men när jag kom till första backen och det nästan tog tvärstopp så kollade jag in däcken och det var nästan ingen luft kvar alls!
Mama Mia, jag flåsade och frustade och höll på att avlida. Lite nedslående var det när cykel efter cykel körde om mig och när det kom en kille med ciggen i mungipan och susade förbi höll jag på att ge upp. Jag låtsades lite fint att jag var ute och nöjescyklade (vem gör det klockan 7 på morgonen?) och såg mig omkring och njöt av soluppgången, men samtidigt hade jag ett flås som skulle skrämt iväg ett lejon :-D
Men fram kom jag, min rumskompis på jobbet trodde jag var fly förbannad eller stressad till tusen. (att jag skulle cyklat till jobbet fanns inte i hennes föreställningsvärld, säger lite om hur ofta jag brukar göra sportiga aktiviteter...)
Det tog nog 1½ timme innan tomatfärgen hade försvunnit från nyllet och andningen hade återgått till det normala!
På vägen hem så pumpade jag däcken, men ett verkar vara kaputt då det inte gick in någon luft. Men ett välfyllt cykeldäck var betydligt bättre så på hemvägen kunde jag faktiskt susa ner för nedförsbackarna utan att trampa!
Jag kommer hur som helst inte att göra om det förrän jag har två riktiga däck, så idag fick det bli bilen till jobbet!

På kvällen fick jag för mig att slänga ihop något som jag har kikat på ett tag nu och varit sugen på. Varm choklad på pinne!
Det är väldigt simpelt att göra men jag tror att det blir gott, har inte smakat själv än, tänkte ge bort det när vi ska iväg på middag idag till vänner.
Det blev choklad med riven apelsin samt en marshmallow. Tror att det kan bli riktigt gott, hoppas det i alla fall!

Här kommer några bilder:

 Jag smälte choklad och blandade i det rivna skalet från apelsinen och hällde i iskubsform, satte in i kylskåpet och efter en stund, när det hunnit stelna lite, satte jag dit pinnen med marshmallown på.

 Det luktade väldigt gott i allafall, får ta och smaka när jag kommer hem :-)


Tack och hej för den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar