söndag 1 december 2013

Jippi!

Äntligen händer det lite på baknings-fronten!
Men först gårdags-kvällen/nattens projekt...
Paketinslagning!
Paketkalender till två barn, 48 paket!
Puh, ute i sista minuten med inslagningarna (som vanligt), var i säng klockan halv två :-o

Den färdig högen med paket. 
Nu är det bara lilla E:s födelsedags-presenter och alla julklapparna kvar att slå in...

Nu till bakningen!

Mini-chokladmuffins. 

Med strössel för att piffa till dem. 

Sedan var det tänkt jag skulle göra min mormors nötkaka. 

Men jag hittade inte receptet och gissade lite, men något blev fel för den var inte alls så god som den brukar bli. 
Måste leta ordentligt för det är riktig jul för mig med mormors nötkaka. 

Till sist blev det wienernougat. 

Men inte heller där blev jag helt nöjd. Vet inte om det var sortens choklad som blev fel eller om det helt enkelt skulle vara mer choklad i förhållande till nougaten...

Men de gick ju att äta i allafall! :-D

Och en hel del blev det. Får väl ge bort några kanske.

Ha en fin första advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar