måndag 11 februari 2013

Misslyckat bak, igen!

Jahopp, då har jag gjort det igen!
Hittade det här receptet på en vit choklad-ganache paj:

White chocolate vanilla bean tart with chocolate crust

Lät grymt gott och verkade dessutom enkelt.
Men det är klart jag kan misslyckas även med det enklaste!
Botten blev bara smulor och räckte dessutom inte till kanterna eftersom jag nog använde en för stor form.
Själva ganachen blev nog bra, har inte smakar än, men eftersom pajdegen bara blev smulor så flöt de ihop med ganachen.
Suck, vad ska man säga?
Ge upp att baka eller nått känns det som nu efter två misslyckade försök på raken med recept som känns rätt enkla.




Uppdatering...
Den smakade bra, många skulle nog tycka den var för söt, men jag gillar ju söta saker så smaken var riktigt bra!!! :-D
Synd bara att den inte håller ihop utan man får typ äta den med sked direkt från pajformen.
Lyckades stansa ut några hjärtan-bitar som mamma fick smaka när hon kom förbi en stund idag på kvällen. Hon sa att hon gillade den, (hela biten slank ner) men att den var något söt!

Nu ska jag inte vara dum nog och prova saker jag aldrig testat innan, på ett tag i allafall. Ska lägga all min kraft på födelsedagstårta i mars.
Satsar på smaker jag använt tidigare.
Visst, lite nytt blir det ju, då jag fått för mig att jag ska försöka modellera en figur, vilket jag aldrig gjort förr.
Kan även kalas famla i blindo ;-)

Nej, nu tycker jag det är dags att dregla kudden lite!
God natt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar