torsdag 22 november 2012

Den utlovade vulkan-tårtan!

Äntligen! Här kommer den utlovade vulkan-tårtan!
Efter allt uppsnack lär ni väl tro att det är en tårta utan dess like!
Tyvärr får jag nog göra er besvikna...
Kom ihåg att jag bakar hellre än bra ;-)
Jag har inte gjort så himla många tårtor i mitt liv, så denna är jag ändå nöjd med :-)

Jag hade köpt färdiga chokladbottnar på Ica, sedan är det ett lager mörk choklad-fluff och ett lager med vit choklad-fluff.
Den är byggd upp och ner i en skål. Efter att jag vänt den rätt så har jag gjort chokladsås och hällt över. Som avslutning färgade jag karamelliserad mjölk, eller Dulce de Leche, röd. Dekorerade med några dinosaurier som jag gjort av den överblivna chokladbottnen, men dessa kom inte med på bild ser jag.
Vet inte om jag inte hunnit sätta dit dem när kortet togs eller om stora E redan hunnit nalla dem ;-)

Håll till godo!





Ha en skön kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar