måndag 14 maj 2012

Vad har hänt?

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga, känner inte igen mig själv. Jag har aldrig varit någon trädgårdsmänniska, till skillnad från min älskade mamma som har riktigt gröna fingrar och är den som har gjort att jag är intresserad men det handlar nog om att jag i grund och botten är för lat. Hur, som helst, de flesta som såg mig, och definitivt de som känner mig, höjde nog på ögonbrynen både en och två gånger när de såg mig igår, eller fick höra om mina eskapader. Vad gjorde jag då? Jo, jag låg och rensade rabatten på framsidan av huset så länge och sent att jag hade behövt ha pannlampa för att göra det sista. Jag är nog i chock själv över detta tilltag, ha, ha! Jag funderar på vad man är när man håller på på det viset. Gammal, envis eller bara dum i huvudet? Förmodligen lite av allt! Idag har dock åldern/envisheten/dumheten tagit ut sin rätt och jag har varit rätt mör. Så nu är det sängen och sussa! Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar