torsdag 10 maj 2012

Det går ett par dagar...

Ja, det blir ju inte direkt varje dag, som jag faktiskt hade tänkt från början, som det blir inlägg här i bloggen.
Hur som helst, det har faktiskt hunnit bli lite bakande även om det inte har varit några avancerade grejer. Som vanligt har det blivit hast-bakande framåt natten, när barnen somnat och sötsuget smyger sig på och jag antingen är för lat för att ta mig iväg och handla någon godisbit eller så har affärerna redan stängt.
Först blev det choklad-kolasnittar. Blev helt ok och fyllde sitt syfte, att stilla mitt sötbegär, men de kunde gärna fått vara lite segare :-)




Det här ser verkligen inte mycket ut för världen... Det är ett recept taget från "Sju sorters Kakor". Jag älskar den boken och när jag inte surfar fram recept så är det oftast den jag utgår ifrån när jag ska göra något. Sedan är jag helt värdelös på att följa recept. Brukar alltid lägga till eller ta bort något och höftar lite på måtten. Sedan står man där med något man är supernöjd med utan att ha en aning om hur man gjorde. He, he, det är jag som bakare i ett nötskal!

De har chokladrutorna blev riktigt mumsiga. Lite frasiga ovanpå och så nötterna som knaprar till det ännu mer och så seeega i botten. Mums!

För att göra stora E extra glad så smällde jag på lite färgat pärlsocker som blivit kvar sedan dopbaket.
Jag inser nu att den lille mannen börjar bli lite för van vid mumsigt eftermiddags-mellis som vi brukar ta efter jag hämtat från dagis.
En dag när vi kom hem och jag sa: "Nu är det dags för mellis, det blir frukt och macka" så kommer repliken: "och vad mer då?"
Ha, ha, han har blivit så van att det har serverats någon kaka till så han blev riktigt besviken när det visade sig att jag inte hade någon!

Nu har jag både hunnit blogga och få mig en kopp kaffe i lugn och ro, lilla E har sovit sött en stund, men nu låter det som att hon håller på att vakna.

Ha en bra dag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar