tisdag 11 december 2012

Snökaos!

Jaha, då stannade den här delen av världen. Typ...
Snökaos i Kalmar idag, men nu verkar det som att Öland fått det värsta och ordningen är återställd :-p.
När jag, efter mycket om och men, kom till jobbet idag så sitter min underbara kollega glad i hågen och har minsann inte alls haft några problem att ta sig till jobbet.
Då ska tilläggas att hon bor uppe på landborgen, nästan vid Alvaret där det brukar vara värst med fåk och allt möjligt jobbigt när snön kommer.
Själv stod jag och tänkte skotta ut bilen, H och barnen skulle inte någonstans förutom till förskolan så jag tänkte att jag kunde lyxa till det och ta bilen.
Men, efter en timmes kämpande med snön, så inser jag att det inte kommit någon plogbil och ingen ser ut att vara på väg heller. Vilket betyder att det bara snällt är att lämna bilen hemma för det finns inte en chans att de kommer ut med vagnen.
Plumsar iväg till bussen, som naturligtvis är försenad. Tur i allafall att den går nästan hela vägen fram till jobbet. Men sitter ändå och är sur över att det kostar mig 48:- att ta mig fram och tillbaka till jobbet. Det får inte direkt mig att vilja välja det miljövänliga alternativet.
Har jag bil så lär jag ta den!
 
Så här lattjo var det i går morse när jag stod och väntade på bussen...

Och såhär ser det ut nu. Ser faktiskt ut som att det ljusnar upp lite bort över Öland!



Här har vi fredagens marängswiss som stora E bestämde att vi skulle ha till lilla E:s födelsedag.
Mumsigt värre var det!

Jag och stora E går loss fullständigt med godispåsen och mer blir det! Stora E tycker det är super, kanske för att han får smaka från godispåsen också ;-)
Här har vi pepparkakshuset "in the making". Måste lägga fler "takpannor" och pynta med lite mer kristyr! Naturligtvis måste det vara hajar på taket! :-D

Ha en bra dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar