lördag 1 december 2012

Pepparkaksdeg och kräksjuka...

Härlig kombo va?!

Igår stod jag i godan ro och gjorde iordning en pepparkaksdeg och kände mig nöjd och glad.
En färdig pepparkaksdeg och så lite julpynt på söndag tänkte jag i mitt stilla sinne.
Yeah, right!
Idag på morgonen vaknade H och hade kräksjukan. Det är ju så kul, för det är så många som vill hänga med en då, NOT!!!
Blev till att stänga in honom i vårt sovrum och försöka underhålla kidsen. Kände mig inte helt hundra själv så jag orkade inte ta mig för något och ville inte gärna ge mig iväg med barnen, visste ju inte om någon av oss helt plötsligt skulle behöva kräkas...
Så, typ världens tråkigaste lördag har vi haft. Men vi fick i allafall hjälp med att få hem lite mat och grejer så vi klarar oss. Och store E fick efterlängtat lördagsgodis!
Tack till föräldrarna och svärisarna! :-)
Nu ligger jag och barnen i lilla E:s rum. Och jag bara väntar på att någon av oss ska bli risig.
Hoppas, HOPPAS vi klarar oss!

Tänkte lägga upp bilder på pepparkaksdegs-bakandet, men jag väntar nog med det då det här inlägget blev sådär lagom aptitligt!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar