torsdag 6 december 2012

Äntligen!



Nu verkar det som vi är friska igen!
Hoppas verkligen det håller i sig!

Förra veckan blev det ju pepparkaks-bak, tänkte jag skulle visa er hur det blev :-)
Mest dino-pepparkakor men även några "vanliga".
Sedan har det härjats hej vilt här hemma idag.
Mintkakor, vit choklad-fudge samt lussebullar.
Lussebullarna hade behövt mer saffran men var iallafall saftiga och goda.
Tidigare har det även blivit ett pepparkaka-hus som dock inte är dekorerat än, men det kommer.
Är lite stolt över det faktiskt, inte utseendet ;-) men att jag gjort det själv med egengjord deg och allt. Brukar köpa färdig-köpt som man bara monterar ihop. Men jag hade så mycket pepparkaks-deg kvar efter pepparkaksbaket så jag bestämde mig för att prova. Och så hade jag köpt en utstickare för pepparkakshus från Lagerhaus förra året som bara legat och bett om att bli använt.
Det blev lite ojämnt och skevt men det tycker jag nästan bara är charmigt!
Till helgen så ska jag och stora E försöka hinna med att dekorera det.
Har lite mycket i helgen bara så vi går se om vi hinner.
Lilla E fyller 1 år imorgon ❤ så då ska vi ha lite extra mys. På lördag ska vi på jul-mys-pyssel kväll hos kompisar medan H går på julbord och på söndag blir det kalas för släkten för lilla E.
Puh, blir trött bara jag skriver det ;-)
Nu ska jag avsluta med lite bilder:

God natt på er! :-)


Härliga färger!

Mumsig smet som stora E mumsade på i massor :-)


Lussebullarna




Dinosaurie-pepparkakorna!






Många blev det!


Mintkakor


De blev verkligen mumsiga!



Och snygga, om jag får säga det själv. Blev inga bra bilder tyvärr, var mörkt när jag tog dem.


Pepparkakshuset väntar på att bli pyntat :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar