tisdag 12 juni 2012

Lite gott och blandat

Jahopp, då var fotbollen igång men idag landade man platt som en pannkaka efter all förväntan när Sverige förlorade mot Ukraina. Hallå!!! Ukraina, man skäms ju!!! Nu ska jag inte svamla mer om det, för då lär det bli långdraget. Jag har hunnit med lite bakning, dock till större delen misslyckat, men alltid något. Och så har jag hunnit med min favoritsysselsättning också, rensa ogräs! (ironi)
Ogräsrensningen ska ni få slippa se men några bilder på bakandet kan jag dela med mig av! :-D

 Först blev det något som jag verkligen trodde mycket på. En vit-choklad-kladdkake-muffins. Och ni hör ju själva, det kan ju knappt gå fel kan man ju tycka... Men, jo, det kan jag meddela att det kan. Om man låter de små läckerbitarna stå inne för länge i ugnen så att de blir så långt ifrån kladdiga som man kan komma och dö-torra. Usch och fy vad besviken jag är, min enda tröst är att stora E gillade dem. Han har ju varit väldigt anti min bakning på senaste. Sätt ett ballerina-kex framför honom och han väljer det 99 gånger av 100 framför mina skapelser...

 Sedan kommer min egen lilla tolkning på petit chouxer. De blev väl inte riktigt som dem ska. Lite mjuka och inte så skojiga i formen. Har aldrig gjort det innan så det får väl ses som en testomgång, visste inte om de skulle svälla eller tappa formen eller vad som skulle hända med dem i ugnen.

 Jag öste på med det jag hade hemma och de blev ändå förvånansvärt goda. En riktig söt-sliskig bomb! Vaniljkräm längst ner, lite chokladsås och så grädde så klart!

Stora E hade en kompis hemma och han smaskade gladeligen i sig den, trodde inte att det skulle vara något som passade 4 åringar, men oj, vad snabbt den försvann och tallriken var helt renskrapad! :-)
Stora E var väl däremot inte riktigt lika impad och slurpade upp grädden och chokladsåsen, sedan var han nöjd.


Jag har två gånger nu, förhoppningsvis blir det många fler gånger, varit ute och gått långpromenader med lilla E i vagnen. Hon har sovit så sött så det har gått finnemang att gå längre promenader.
När man går här hemma och bakar så kan ni ju säkert föreställa er att det behövs mååånga långa promenader... Det finns en del "bebis-kilon" att gå ner!

Nu ska jag nana kudden!

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar