fredag 30 mars 2012

Slapp-fredag

Fredagar betyder ledigt, eller ja, jag är ju ledig hela tiden med lill-tjejen just nu, men på fredagar är även sonen hemma från dagis. Det är mysigt och brukar oftast betyda att vi tar det lite lugnt, bakar, kollar någon film, går till lekplatsen och sådana icke-avancerade aktiviteter.
Idag fick vi besök av min syster som kommit på besök till stan över helgen. Och mina misslyckade macarons fick klart godkänt, smakmässigt i allafall ;-)
Det blev först lite lek på sonens rum för de två medans jag tog hand om den lilla primadonnan som åter igen verkar ha en dålig dag. Sedan blev det en sväng till lekplatsen och lite bus där.
Nu sover äntligen lilla tjejen och jag och sonen tar oss en mysig paus i soffan och slappar lite framför tv:n. Det är typ enda gången man får mysa med honom nu förtiden. Annars ska det vara full action hela tiden, vilket visserligen är kul, men rätt utmattande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar