fredag 30 mars 2012

Ingen sovmorgon här inte

Godmorgon! Lilla fröken har införskaffat sig en ny dygnsrytm som mamma inte riktigt uppskattar: sover en tre-fyra timmar på kvällen, för att sedan vara vaken ca en timme och sedan somna om igen. Detta betyder att hon vaknar runt 5-6 på morgonen och det uppskattar inte riktigt mamman. Innan hon började somna så tidigt så kunde man få sovmorgon till 7.30-8, om sonen tillät förstås. Men, hon sover extremt bra för att vara så liten så jag kan inte klaga. Mellan 7-9 timmar i sträck tycker jag själv är helt fantastiskt för en sådan liten plutt med tanke på att sonen endast sov 2-3 timmar i stöten fram till han var 6 månader och började med välling. Då kunde han sova 4... Men, jag ska se om det funkar att styra hennes tider lite och vara uppe lite senare för att sova hela natten igen :-) Dream on säger jag till mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar